BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 2, 2014

BLESSING!

Salam alaik

Hari ini...
2 Mei 2014
Hampir seminggu
Saya telah kembali ke bumi Ipoh, menyambung perjuangan sebagai mahasiswa IPG Ipoh usai praktikum 3 bulan. Finally, it's over walaupun belum officially. Julai menanti untuk internship pula. Lepas tu, slmt tinggal praktikum... heee

Mmg susah nak percaya semuanya dah selesai, sama macam tak percaya juga masa dapat tau mula-mula dulu dapat praktikum di Padang Rengas. Sehari macam setahun baq hang. But thing goes better from day to day. Bila hari last rasa sebak-bertakung air mata apa tandanya tu? hihi

I've learnt something;
Kadang2 bila kita diuji sedikit kita selalu nampak yg negatif itu aje tanpa sebenarnya kita fikir hikmah yg datang lg banyak dri ujian itu. This is what I call as "BLESSING". 

BLESSING
Mmg tidak ada yg sempurna, kelompongan pasti ada di mana2 tp sekiranya semua dipandang dgn mata hati nescaya kita melihatnya sebagai tanda kasih sayang Allah. Apa yg Allah bg tak ada yg buruk sebenarnya. Cuma keyakinan kita kpd Allah itulah yg akan menentukannya. 

Hadis Abu Hurairah r.a. katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Allah s.w.t. berfirman: Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam suatu kaum, nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam suatu kaum yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari-lari anak.” H.R. Abu Hurairah

Anak2 murid yg baik, guru pembimbing dan supervisor yg byk membantu, guru2 yg mesra, pentadbiran yg memahami.. bukankah itu rahmat sebenarnya? Semua itu dtg bersilih ganti. Bila terfikir sendiri, banyak dosa yg dikendong tapi Allah masih tetap mahu menolong. Baik kan Allah?

Kasih sayang Dia tu mendahului kemurkaanNya.

Jauh lagi perjalanan. Jauh. Moga2 Allah pandu sentiasa. Dalam keredhaanNya. Serius, siapa yg nak jadi cikgu yg biasa-biasa? Maka kena usaha. Untuk jadi yg luar biasa. 

SK Tun Dr. Ismail, Padang Rengas; sekolah indah dan permai

Abam KDH yg tlh berjaya kubawa pulang sejauh 69KM from pdg rengas to ipoh.. daebak tak? hehehe


Jumpa lagi
Babai!


gambo anak murid blm transfer dr kamera.. nanti2lah ye.. ;)

0 BICARA ANDA: