BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 28, 2010

~MAWAR PUTIH UNTUK KAMI~

APA ITU MAWAR PUTIH?
Mawar adalah tanaman semak dari genus Rosa sekaligus nama bunga yang dihasilkan tanaman ini. Mawar putih adalah simbolik kpd kesucian, kerendahan hati dan penghormatan. Sumber penghasilan pewangi tentunya jg mawar. Semua tentu suka kan bila dpt bunga mawar terutama dr seseorg yg dkat di hati?

SIGNIFIKASI MAWAR PUTIH
Kami mula2 bertemu pada tahun 2000 di kelas 4 Mawar Putih (4MP).Ketika itu, apalah yg difahami oleh budak2 berusia 10 tahun tentang erti persahabatan melainkan utk berseronok dan bermain. Tanpa sebarang pengertian pun, tak bermakna persahabatan itu berlangsung hanya dlm waktu yg singkat. Siapa sangka setelah 8 tahun pun, persahabatan itu masih teguh di situ, mungkin sekarang lebih terisi dengan pelbagai makna.



MAWAR PUTIH MENGHARUM KEMBALI
Baru-baru ni, penulis dan rakan2 buat reunion di rumah dua org rakan(si kembar An & In). Walaupun tak semua yg dtg tapi cukup meriah. Ya la, 8 tahun tak jumpa cerita2 basi pun blh jd segar semula. Seronok kembali mengusik dan bergelak ketawa macam dulu walaupun kdg2 rasa awkward jugak bila tak tahu apa yg nak diceritakan. Tapi disebabkan kenangan dulu tu masih ada, yg itulah yg dibualkan. Sambil2 tu tanya jg perkembangan masing2. Muka masing2 dah mature tp perangai tak payah cakap. Seronok tau bila dpt jd mcm dulu2 lagi, mcm kanak2 masa darjah 4 sampai darjah 6 dulu yg main je hari2, kejar sana lari sini, mengejek orang tu mengusik orang ni..Pendek kata, zaman sekolah mmg best pd sesiapa pun. Zaman sekolah mendewasakan kita! Yg tu saya setuju. Kita belajar byk perkara dr cikgu dan kawan2. Bekalan itulah yg kita bawa ke mana-manapun kita dicampak utk meneruskan perjuangan dlm menuntut ilmu.















Untuk itu, teman2, terima kasih utk segala-galanya. Persahabatan yg sungguh indah, seindah mawar putih, yg harum baunya tercium dari hati yg suci, sesuci warna mawar putih. Semoga apa yg kita ada ini kita hargainya sebagai pemberian Allah kerana seperti mawar putih yg tak bisa tumbuh di semua tempat begitu jua persahabatan indah itu, tak dikecapi oleh semua orang.

footnote: terima kasih utk:
~semua yg dtg dn meriahkn mjlis dn jg yg x dpt dtg espclly Che Am yg bg sokongan dr Tanjung Rambutan nuh...
~Sir Syafwan & Sir Amir yg jd escort kpd ank2 dara ni pd mlm kejadian...
~cik teletubbies yg jd potographer tak bertauliah
~tuan rumah bsrta parents mrka yg bg pnjm rumah
~Cik Amalina Non si tukang pengurusan makanan
~Sir Syafwan, tima kasih utk buku2 tu..jasamu kukenang...

0 BICARA ANDA: