BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 16, 2010

~Selamat dah sorang lagi~


Salam alaik..

Dua hari blog saya berhibernasi...Kedah menyambut kepulangan saya di hujung minggu. Walaupun 3 hari 2 malam, tapi cukup indah bila dapat menatap wajah2 kesayangan.
Kepulangan saya bukan saja2 tapi penuh makna. Alhamdulillah, selamat sorang lagi cucu tok liah membina rumahtangga, menyempurnakan separuh dari agama.

15 Mei 2010.
Sepupu kesayangan kami sekeluarga, Bang Nuat menggenggam tangan tok kadi melafaz akad sbg suami kpd Kak Tun. Wah, bling2 mata cm tak percaya je Bang Nuat dh jd suami orang. Rasa cm baru je smlm ajk bang Nuat hantar balik matriks, rasa cm baru sgt je mintak Bang Nuat hantar pergi ke sana ke mari sbg driver tak bertauliah. Cepatnya masa berlalu, dan cucu tok liah bertambah lagi. Seronoknya, konvoi raya kita tahun ni bertambah meriah la. Apa2pun, selamat datang ke keluarga Hj Chin saya ucapkan kpd Kak Tun.

Apabila seseorang itu berkahwin, maka dia telah menyempurnakan separuh dari agamanya. Maka bertakwalah kepada Allah untuk menyempurnakan separuh yang berbaki".

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Takutlah kepada Allah, di dalam memimpin isteri-isterimu, kerana sesungguhnya mereka adalah amanah yang ada disampingmu, barangsiapa tidak memerintahkan agar isterinya mengerjakan solat, dan mengerjakan agama kepadanya, maka ia telah berkianat kepada Allah dan Rasul-Nya.




Kak Chik(adik Bg Nuat) n Angah

cth kontradiksi: black n white..haha

ibu n Kak Dila

tu diaaa...pengantin baru kita





footnote: lepas Bang Nuat ni ramai lg yg menunggu turn. Turn saya pn lama lg, smpt nk prepare ni... :)

*   *   *

Lepas selesai majlis, time kitaorang pulak berseronok-ronok(ingat Bg Nuat je ke yg seronok?)
First experience naik kereta dgn pemegang lesen baru mmg la buat saya cuak. Dah la saya ni jenis seriau (sb tu la agknya lesen x de smpi skng). Mmg masa mula2 naik tu byk kali jugk saya bc doa naik kenderaan. Haha..Susah sungguh saya nk percaya yg driver tu adlh Angah yg saya selalu anggap masih kecil hingusan dan mcm budak2. Tapi tu la hakikat yg saya kena terima, semua orang membesar dan menjadi dewasa. Sebesar manapun Angah, dia tetap 'Adik' saya sampai bila2.


sayang kamu dua orang ni :)

Ciannya adik sakit mata

cuak punya pasal, tak pandang kiri kanan dah..haha

footnote: tak sabarnya tunggu walimah Bang Nuat..kesiannya la hai org2 yg x dpt balik tu...

0 BICARA ANDA: