BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 27, 2010

Maggi ooo maggi!!!

Salam alaik...


Akibat diburu kebosanan, perut turut berbunyi tak semena-mena. Tiba-tiba teringat maggi yang saya makan semalam dengan kawan2. Anda suka tak makan maggi? Saya dulu tak suka tapi sekarang dah suka...Dulu tu bukannya tak suka tapi saya pantang waktu tu(kononnye la). Nak SPM kan...Tapi sampai sekarang pun, saya tak la suka sepenuhnya. Ada kawan saya dulu masa kat asrama bau maggi pun dah boleh muntah. Tak kisah la kan, ada orang suka maggi ke tak, tu kan selera masing2. Ni bagi yang suka sangat makan maggi tu especially waktu poket tengah kontang, apa kata buat pembaharuan sikit dengan resepi anda tu. Di sini saya nak kongsikan resepi pizza maggi...


Bahan2 yg diperlukan:

1 Bungkus maggi

2 biji telur gred A

Sosej (ikut suka)

Carrot (dimayang halus)

Cendawan butang (hiris nipis)

Daun sup (dimayang halus)

Bawang besar (dihiris nipis)


Cara2 menyediakan:

Celur maggi, ketepikan.

Pukul telur sehingga agak kembang.

Masukkan perencah maggi, sosej yang dipotong kecil-kecil, carot, daun sup, cendawan butang dan bawang besar serta mee maggiyang telah dicelur tadi.

Gaul hingga sebati.

Goreng didalam kuali dengan menggunakan sedikit minyak (seperti menggoreng telur dadar) sehigga masak. *Gunakan kuali yang bertangkai.



Cadangan hidangan:

Makan semasa panas dan boleh dicicah dengan sos dan mayonis.


Ha, senang tak...Cuba la try...Just keluar bajet untuk sosej ngan cendawan je..Maggi tu sure2 la kan ada dalam locker...hehe

1 BICARA ANDA:

Mcjust said...

sdaaaaknyooo!!!! wat katku etep~