BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 21, 2010

3 minggu penuh getir!!!!

Salam alaik...Seminggu lebih dah blog saya ni berhabuk+bersawang. Dah tiba masanya untuk kerja cuci mencuci.

Hari ni dah balik maktab. Kejap aje rasanya...3.30 ptg tadi kat Alor Setar lagi, pukul 6.30 dah pun ada kat Perak. Walaupun jalan agak sesak, tapi Alhamdulillah bas berjaya menjejakkan tayarnya di Medan Gopeng. Ha..minta maaf la sgt2 kepada roomate saya, adik beliau dan cik intan sebab lama tunggu saya kat Medan Gopeng gara2 saya nak naik teksi sekali. Jasamu kukenang...


Sampai saja bilik, adik kesayangan saya, Ainul ajak pula makan di biliknya. Agaknya masa nak masuk pagar maktab tadi saya langkah kaki kanan kut...


Lepas solat Maghrib, sambung makan lagi...Makanan disponsor oleh roomate saya pula, air tangan bonda beliau. Sedap la nasi himpit cecah dengan rendang ayam. Sedap tak hengat dunia la orang kata...


Bila perut dah kenyang, memang patut la jenguk2 homework yang tak siap lagi tu.. Jangan lupa esok lusa short coursework Social Studies dah nak kena hantar. Esok madam nak check...Tapi saya dah siap la..Sekarang ni printer pulak buat masalah.Merajuk dgn saya la tu...


Hmm..macam mana la nak hadapi hari esok..Malas rasanya...MasyaAllah...


Saya bukan fikir pasal hari esok aje tapi tiga minggu ni sebelum balik cuti semula...Tiga minggu macam kejap tapi nak lalui saat2 getir tu....Huih...Sedar tak awak sedang mengeluh ni? Ya, maaf2...


Tapi betul, tiga minggu ni sangat menyesakkan dada saya, rasa macam oksigen tak sampai kat paru2...Hai, belum lalui lagi dah tahu apa nak jadi...Pesimis saya ni kan?


Apa yang buat saya rasa begini?



1) Esok ada Math, saya tak siap pun lagi hw Math...


2) Lusa, scrapt book Bulan Penghayatan Solat kena hantar. Sebutir habuk pun tak sentuh lagi..


3) Tulat, turn Madah Siswa kelas saya. Tak bincang apa2 pun lagi.


4) Minggu ni, sukantara. Saya nak turun sumbangkan mata pun malas rasanya.


5) 1 Mac ni dah start Ujian Kecergasan Jasmani dan Kesihatan. Macam mana nak lari 2.4 km ni? Memang sesak nafas dibuatnya dengan sit up lagi. Hadoi la...


6) 5 Mac deadline untuk short coursework LDV. Saya tak start tulis apa2 lagi..


7) 8 Mac Mock exam dah start. Study kat mana entah...


Kalau tengok list kat atas tak banyak mana pun. Nak selesaikan semua dengan hambatan masa, itulah yang jadi masalah...Sem ni memang agak memenatkan sebab sem lepas tersangatlah lepak+rileks. Kena la bekerja keras sikit untuk tiga minggu ni...Habis tiga minggu ni, lepaskan lelah di rumah pula..


Sedar tak, kalau pun susah tu datang bertubi-tubi tapi lepas tu senang datang bertimpa-timpa. Betullah selepas kesusahan memang ada kesenangan.
Jangan takut susah tapi patut takut bila kita senang. Bila susah kita mesti ingat Allah tapi bila senang adakah selalu kita ingat Allah?


Hmm..tak nak la kan jadi orang yang ingat Allah bila susah je...Bila senang lupa habis kat Allah. Allah tak lupakan kita pun. Cuba bayangkan kalau sedetik Allah lupakan kita, apalah agaknya jadi dengan hidup kita ni...
Semoga Allah terus beri kekuatan kepada kita untuk menyusuri hari2 yang penuh dengan ranjau. Semoga Dia pelihara iman dan akidah kita...Semoga Dia sentiasa melindungi kita...Semoga Dia selalu merahmati hidup kita...Semoga kita jadi hambaNya yang soleh....Amin...

0 BICARA ANDA: