BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 8, 2009

~ATUK DAN ORANG KATA...AKU RASA???~

ORANG KATA...enjoy sementara masih muda, hidup panjang lagi, dah tua nanti taubatlah.

ATUK KATA...orang muda hidup memang baru bermula, tapi belum tentu masih panjang lagi, entah esok lusa Izrail datang menjemput.
AKU RASA...betul jugak tu...

ORANG KATA...exam tu susah, kena banyak sacrifice, constant study, past year paper, etc...
ATUK KATA...exam tu senang aje, dah ada tarikh utk diuji, dah ada silibus untuk diikut, kalau ajal...entah bila siapapun tak tahu, banyak pula peringkat ujiannya, Munkar Nankir, neraca Mizan, tayangan slide...
AKU RASA...betul jugak tu...

ORANG KATA...have fun on your birthday, panggil kengkawan dan sedara mara, berpartilah sepanjang malam, make it a memorable one!!!
ATUK KATA...setiap hari jadi, kita semakin hampir, hampir setahun dengan kematian, setahun lagi diberi peluang untuk beramal, bertaubat...
AKU RASA...betul jugak tu...

ORANG KATA...kerja mesti sungguh-sungguh, beli rumah besar, kereta mewah, makan lazat...baru puas hati!!!
ATUK KATA...ye ke hati dah puas?dah cukup ibadah nak tempah kubur luas-luas?dah siap kenderaan meluncur Siratul Mustaqim?dah cukup zikir untuk santapan rohani?dah cukup amal nak 'book' tempat al-Firdaus?
AKU RASA...errrrrrrr!!! betul jugak tu...

Riwayat dari Abu Hassan al-Mawardi menyatakan, bahawa Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang maksudnya, "Sesiapa yang inginkan kebahagiaany di dunia maka hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang inginkan kebahagiaan di akhirat maka hendaklah ia berilmu dan sesiapa yang inginkan kedua-duanya sekali, maka hendaklah ia berilmu."



feetnote: dipetik drpd risalah mingguan Pusat Islam Kolej Matrikulasi Kedah 08/09. Jazakumullah krew Islamic Compass...

0 BICARA ANDA: