BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 18, 2011

17 Mei 2011: Coretan Untuk Izzul Haziq

Hari ini 17 Mei 2011. Hari ni hari lahir kamu, Izzul Haziq. Kamu tahu tak? Pada hari ini ibu telah melahirkan kamu. Allah telah memberi peluang kepada kamu untuk melihat dunia setelah kamu nyatakan kesanggupan untuk memikul amanah sebagai khalifah di muka bumi.





Hari ini sudah 2 tahun kamu menjadi anak ibu dan abah, adik Along, Angah dan Abang. Cepat kan masa berlalu, kamu sudah 2 tahun Izzul Haziq! Terasa mcm baru saja semalam Along lihat kamu dalam rahim ibu melalui imbasan ultrasound, terasa mcm baru semalam Along diberitahu akan mendapat adik lagi di usia 19 tahun! 2 tahun itu terlalu cepat. Kamu semakin besar Izzul Haziq, sudah boleh berlari-lari ke sana sini, memanggil Along, dan mengungkapkan, "Sayang Along." dan "I miss u Along." Indahnya...


Akhil (kiri) dengan Pak Su nye(kanan)

Ibu selalu berkata pada Along, Izzul Haziq penawar hati, penyejuk mata ibu dan abah. Izzul Haziq anugerah Allah untuk kami. Hadir di saat Along, Angah dan Abang sudah menginjak usia dewasa dan mungkin akan meninggalkan ibu dan abah tidak lama lagi untuk meneruskan perjuangan hidup. Kamu tahu tak, kamu yang menceriakan hidup ibu dan abah! Dengan telatah kamu itu. Hidup Along, Angah dan Abang juga.


Alongmu kini jauh (sedang berjihad), Along tak mampu nak hadiahkan kamu dengan hadiah yg mahal2. Along titipkan ucapan ini untuk kamu, Izzul Haziq. Nanti bila kamu dah pandai membaca, kamu kena baca tau!

SELAMAT HARI LAHIR, IZZUL HAZIQ!

Along doakan kamu membesar menjadi hamba yang taat, anak yang soleh, pejuang Islam yang hebat.
Kamu harapan Along. Harapan kami semua...




footnote: Along tak larat nak berceloteh panjang, nnt touching x tentu pasal...lagi satu, doakan yg terbaik utk kakakmu ini untuk exam, dunia dan akhirat...

1 BICARA ANDA:

Sofia Mazlan said...

sanah helwah haziq! stay cute! comelnye akhil tuu. bila kau nak bawak haziq dtg cni ten?