BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 10, 2010

%malang tidak berbau tapi asap berbau%

Malang tidak berbau tapi asap berbau. Ini lah yang terjadi pada kami seawal pagi lagi bila tiba2 saja plug dlm bilik terbakar gara2 masak air panas. Mulanya saya cuma terhidu macam ada benda yg terbakar. Ingatkan cerek letrik tu memang berbau macam tu. Ye la, pinjam yg orang kan(sebabnya semalam cerek roomate dah pun terbakar..hehe).

Makin lama bau pun makin teruk dan buat saya tak sedap hati aje. Tengok2 kat plug utama dah keluar asap sekali ngan percikan api. Dah... fikir waktu tu, 'terbakar la bilik aku karang sekali ngan aku'. My roomate plak kebetulan turun bawah jemur baju. Saya ingat waktu tu nak simbah je air dengan cebok kalau api tu x padam sendiri. Mujurlah lepas tu api terpadam tp yg harunya bilik penuh dengan asap yang busuk macam apa lagi. Saya pun pergi cari roomate. Menggelabah la kitaorang berdua dalam bilik. Bau asap dah bertebaran ke seluruh aras asrama. Mujur warden tak de kat sini kalau tak jenuh juga nak menjawab. Lepas ni kena pergi buat aduan kerosakan la.

[begini la keadaannya bila plug dh terbakar, kesian~gmbr sekadar hiasan]

Puncanya tak tau. Yang pasti bukan salah kami mahupun cerek letrik. Kalau tau nak jadi mesti la awal2 tak buat kan? Itulah yang kita panggil nasib. Bukan setiap masa nasib baik aje tetapi sesekali ditimpa malang kelakar jugak. Begitulah ALLAH ciptakan hidup kita penuh dengan warna warni... :)

2 BICARA ANDA:

Sofia Mazlan said...

hehe. malang betui kn nasib kita?
hahaha. aneh btol. da laa plug aku tu ade sirim. hesyy.

tuanpunyablog said...

biasa la tu..tp bila fikir balik, byk jgk pahala kita dpt sbb sabar je dugaan hari ni..hehe